10 rád pre dobrého manažéra
Úspech spoločnosti tkvie v dobre organizovanej práci vykonávanej kvalitným personálom, medzi ktorý patrí aj dobrý manažér. Na jeho pleciach visí nielen zodpovednosť, ale aj úloha zabezpečiť adekvátny chod firmy a spokojnosť všetkých podriadených. Nasledujúcich 10 rád vám môže pomôcť k uvedomeniu si podstatných informácií o súvise riadenia firmy a ľudí, ktorí ju tvoria.
Poznajte svoju rolu
Aj keď je hlavnou rolou manažéra bytie vodcom, nemal by nikdy zabúdať na skupinu, ktorú riadi. Dávať jej ciele, hodnotiť prácu a samozrejme aj podať radu. Manažér je aj tréner, ktorý si svojich ľudí môže sám vyškoliť tak, aby vedeli dokonale splniť jeho požiadavky.
Nie ste odborníkom na všetko
Rovnako ako radí manažér, aj on sa môže čo to priučiť od svojich podriadených. Nevyhýbajte sa preto možnostiam, ako obohatiť svoj rozhľad o informácie získané od vašich zamestnancov.
Majte dlhodobé ciele
Pri riadení skupiny zamestnancov nečakajte, že lusknutím prsta sa zmenia všetky nedostatky, ktoré ste im dali najavo. Cez drobné zmeny a pripomienky k práci môžete dosiahnuť dlhodobé zmeny nápomocne k plneniu dlhodobých cieľov spoločnosti.
Pochopte hodnotu vašich podriadených
Každý manažér si musí uvedomiť, že bez kvalitných ľudí pod sebou nemôže fungovať ani jeho práca. Mal by preto odstrániť bariéry medzi ním a podriadenými, počúvať ich nápady a podporovať ich k dosahovaniu úspechov
Správajte sa k podriadeným ako k rovnocenným
Zamestnanci si k nadriadenému musia udržovať istý rešpekt. Dnes sa však rešpekt nedosahuje vyvyšovaním sa či neustálym kritizovaním, napomínaním a kontrolou. Naopak, ľudia si cenia rovnocenný prístup, bez podceňovania a ponižovania.
Buďte spravodlivý
V kolektíve sa k všetkým správajte rovnako a nemajte v ňom svojich obľúbencov, ktorí môžu spôsobiť zbytočné napätie. Rovnako si neprivlastňujte prácu iných a v prípade úspechu odmeňte tých, ktorí za ním stoja.
Všímajte si silné stránky ľudí
Odhalenie a podporovanie potenciálu zamestnanca v určitej špecifickej oblasti je cestou k úspechu firmy a vysokej motivácii konkrétnej osoby.
Chyby používajte ako prostriedok na učenie
Po odstránení chyby spôsobenej zamestnancom sa snažte problém dostatočne vysvetliť celému kolektívu, aby k nemu už nedochádzalo. Odpustite si však akékoľvek narážky na človeka, ktorý chybu spôsobil.
Dôležitá spätná väzba
Každá vykonaná práca by mala byť riadiacim pracovníkom zhodnotená, pretože bez spätnej väzby zamestnanec stagnuje a nikdy nevie, či je pre spoločnosť prospešný.
Plňte úlohu motivátora
Len ľudia, ktorí sú na prácu dostatočne motivovaní a nabudení dokážu plnohodnotne tvoriť a plní entuziazmu prispievať k prosperite celej firmy. Nezabúdajte preto byť najväčším fanúšikom práce ľudí okolo vás.
FOTO: freedigitalphotos.net