Crocs: Z obuvi do kúpeľov celosvetový fenomén
Obuv značky Crocs pozná celý svet. Niektorí ich zbožňujú, pre ďalších sú zase hotovou módnou katastrofou. Ich fanúšikovia oceňujú ich ľahkosť, odolnosť a pohodlie, ktoré poskytujú.
Úspech žali od úplného začiatku
Americkú značku Crocs založil George B. Boedecker jr. z Colorada. Jeho hlavným nápadom a cieľom bolo vytvoriť vzdušnú, protišmykovú obuv pre hostí kúpeľných zariadení, ktoré by boli zároveň vhodnou voľbou aj zo zdravotného hľadiska. Vtedy však ani netušil, že vytvára základy nového celosvetového hitu.
Prvotné modely Crocs Beach boli predstavené v roku 2002 na lodnej výstave Fort Lauderdale Boat Show na Floride a tešili sa z obrovského úspechu. Za krátku dobu bolo vypredaných 200 párov, teda všetky, ktoré boli dovtedy vyrobené.
S pribúdajúcimi rokmi vzrastajúcou obľubou spoločnosť začala kupovať menšie podniky, ktoré predstavovali akýmkoľvek spôsobom prínos pre rozvoj samotnej značky Crocs.
Tou najznámejšou je zrejme značka Jibbitz, ktorá vznikla z prvotne nevinného nápadu Sheri Schmelzer z Colorada. Tá začala v roku 2005 zdobiť svojim malým deťom ich Crocsy malými ozdôbkami z hliny alebo kamienkov, len tak pre radosť. Jej manžel v tejto záľube však zbadal potenciál a založil malú nenápadnú firmu s názvom Jibbitz, ktorá sa čoskoro dostala pod krídla značky Crocs.
Medzi doplnkami Jibbitz nájdete rôzne odznaky, drahokamy, kvetinky a množstvo ďalších motívov, ktorými si s obľubou zdobia svoje Crocsy nielen deti, ale aj dospelí, a tak ukázali svetu svoj štýl a osobnosť.
Ďalšou súčasťou rodiny Crocs je značka Bite Footwear, ktorá vyrába outdoorovú obuv, predovšetkým golfovú. Začiatok spolupráce týchto dvoch firiem bol spečatený kolekciou obuvi Crocs Ace. Nemenej dôležitou časťou tímu je aj technologická spoločnosť Ocean Minded, ktorá navrhuje špeciálne ľahké plastové materiály, ktoré sa využívajú u niektorých modelov obuvi Crocs.
Nenásytný krokodíl si už ale nevystačí len s výrobou obuvi. V súčasnosti ponúkajú aj ďalšie produkty, ako sú napríklad kabelky, kufre, hodinky či okuliare. Značka, ktorá je jednou z najväčších ikon sveta obuvi, dokázala predať stovky miliónov párov nezničiteľnej obuvi.
Reklamný článok
Komentáre sú vypnuté, ale trackbacks a pingbacks nie.