Tri nezávislé filmy roku 2017, ktoré by ste si mali určite pozrieť
Aj vy patríte k tým, čo nechcú byť pri sledovaní videa nikým rušení? A televízor už pre vás stratil v konkurencii počítačov, tabletov a mobilných telefónov výsadné postavenie? Tak aj pre vás sú určené aplikácie na sledovanie televízie kdekoľvek a kedykoľvek. Tak už nezmeškáte žiaden obľúbený program. Teda ani kvalitný nezávislý film.
Aplikácie obsahujú rôzne typy televíznych programov pre viaceré záujmové skupiny. Na svoje si tak prídete aj vtedy, ak ste fanúšikom kvalitného nezávislého filmu. Spoločnosť Swan ako prvý operátor na Slovensku pritom sprístupnil televíznu mobilnú aplikáciu Swan GO pre všetky platformy súčasne.
V dnešnej dobe je bežné, že diváci nesledujú obľúbené programy v pôvodnom čase vysielania. Neriadia sa už zväzujúcim televíznym programom. Pozerajú si ich dodatočne, resp. kedy im to vyhovuje a k dispozícií sú aj detské balíky televíznych programov. Väčšina aplikácií navyše umožňuje aj využívanie doplnkovej služby, tzv. TV archívu. Vďaka nej si môžete program pozrieť, kedy chcete.
Najväčšou výhodou TV archívu je, že si nemusíte organizovať program podľa vysielania televíznych staníc. Filmy, ktoré by ste zmeškali, si môžete pozrieť neskôr. Keďže na rôznych staniciach môžu byť programy v rovnakom vysielacom čase porovnateľne príťažlivé. Alebo naopak. Vďaka aplikáciám si možno pozrieť niečo zaujímavé aj vtedy, keď vás nič z aktuálneho vysielania príliš nezaujalo.
Smartfón, či iné zariadenie s aplikáciou mobilnej televízie, si môžete navyše prepojiť aj s televízorom. Svoj práve zvolený obsah uvidíte na väčšej ploche, čo môže mimoriadne zvýšiť pohodlie sledovania z vášho domova.
Nezávislé filmy na nezávislej aplikácii
K nezávislosti sledovania, ktorú prinášajú jednotlivé aplikácie patria prirodzene aj najkvalitnejšie nezávislé filmy. Tu je tip na tri spomedzi najlepších za rok 2017.
OUT
Podľa názvu by ste možno neuhádli, že ide o slovenský koprodukčný film začínajúceho režiséra György Kristófa. V podstate tragikomická groteska o putovaní nezamestnaného Slováka v stredných rokoch za novými možnosťami.
Sympatického päťdesiatnika Ágostana prepustia z práce. Ten sa však nenechá životom zaskočiť. Rozhodne sa pre odvážne riešenie. Hľadá uplatnenie netradične v severovýchodnej Európe.
Hneď po príchode do baltského regiónu ho čaká nemilé privítanie. Pracovná zmluva, ktorú podpísal ešte doma, neplatí. Začína rozčarovaný z čerstvo nadobudnutej slobody. Nezlomný optimista ale nestráca nádej ani na novom neznámom mieste.
Príbeh rozvíja sled stretnutí s ozaj neobyčajnými miestnymi postavičkami. Poetika hravej bizarnosti pripomína znalým rukopis Akiho Kaurismäkiho či Jima Jarmuscha – čo je na slovenské pomery čosi ozaj výnimočné.
Hlavný hrdina sa potuluje severným východom. Hoci nie veľmi so šťastím, ale ani nie úplne bez nádeje. Síce bez vytúženej práce a zárobku, ale slobodne. Napriek trpkému neúspechu si uchováva vnútorný nadhľad a sympaticky príťažlivú chuť žiť.
Film sa dokonca ako prvý v histórii slovenskej kinematografie dostal do oficiálneho výberu festivalu v Cannes. Do súťažnej sekcie Un Certain regard.
Štvorec
Severská komediálna dráma režiséra Rubena Östlunda ponúka veľa priestoru na zamyslenie sa nad stavom spoločnosti, umením a ľudskou povahou. Zároveň rozosmeje vďaka množstvu absurdných situácií a irónie.
Rozpráva o úspešnom kurátorovi múzea Christianovi. Pár dní pred otvorením prestížnej výstavy The Square ho ktosi prepadne. Sám sa vydáva na hon za páchateľom.
Christian je úspešný, atraktívny liberál a rozvedený otec. Citlivo sa snaží vnímať aktuálne spoločenské problémy. Na základe svojich presvedčení pripravuje odvážnu výstavu konceptuálneho umenia. V nej dominuje inštalácia štvorca štyrikrát štyri metre vo verejnom priestore. V ňom platia pravidlá úplnej rovnosti a tolerancie.
Práve krádež peňaženky ale spochybní jeho osobné ľudské kvality a aj samotnú výstavu. Tragikomédia skúma nezriedka až absurdne vtipný svet dnešného konceptuálneho umenia, ale aj povýšené pokrytectvo súčasnej západnej spoločnosti. Film, ktorý zanecháva v divákovi množstvo otvorených otázok ešte dlho po vypnutí premietačky.
Paterson
A do tretice sama legenda nezávislého filmu – Jim Jarmusch. Najnovšie stvárnil jednoduchý príbeh lásky plný poézie. Nepotreboval k tomu ani sex, násilie, dobrodružstvo či nečakané zvraty. Upriamil sa na prchavosť života. Jeho pokojné plynutie a zásadné emócie nášho bytia.
Jarmuschove príbehy, hoci zväčša pokojné, vždy kdesi pod povrchom dvíhali varovný prst. Tento je trocha odlišný. Na prvý pohľad sa v ňom nič prevratné nedeje. Prináša však kúzlo každodenných stereotypov. Odhaľuje krásne detaily všednosti, ktoré väčšina prehliada.
Jednotvárnosť obyčajného dňa šoféra autobusu Patersona obohacuje jeho milujúca manželka. Pokojného muža s poetickou dušou sprevádza životom talentovaná výtvarníčka. Bez nedorozumení. Ich vzťah je idylický, ale nie naivný. Sú príkladom láskyplného partnerstva.
Poetickú hĺbku dotvára výtvarná hodnota. Jednoduchosť života stojí na jeho základnom prvku. Na sile čistej lásky. Hlavného hrdinu predsa len čaká ťažká skúška v podobe krivdy. Aby pochopil a prijal, že medzi tvorením a ničením je plynutie života. Že jeho dni ako kohokoľvek iného sú plné tvorby, plynutia a ničenia v neustálom opakovaní.
Reklamný článok
FOTO: google.com
Komentáre sú vypnuté, ale trackbacks a pingbacks nie.