0

Mamičky zo Slovenska nie sú nákupné maniačky. Veľký prieskum o vzťahu mamičiek k móde

Narodenie dieťaťa je obrovskou radosťou v živote každej ženy, no prináša so sebou aj zmeny, ktoré by sme možno nečakali. Obrovské zmeny nastávajú aj v názore matiek na módu a oblečenie ako také. Aktuálny prieskum, ktorého sa zúčastnilo 646 žien, z toho 84% boli skúsené mamičky a 26% boli tehotné ženy, prináša zaujímavé informácie o vzťahu mamičiek k móde.

Tento prieskum bol robený v priebehu mája 2019 a zistilo sa v ňom, že ženy po príchode detí do ich života menia svoje vnímanie módy. Veľa žien po pôrode preferuje napríklad ako obuv tenisky či baleríny pre ich pohodlnosť, hoci pred pôrodom si nevedeli predstaviť deň bez topánok na vysokom opätku. Ženy po pôrode viac rozmýšľajú aj nad zdravím a pohodlím pre svoje nohy, veľa z nich prechádza dokonca na barefoot topánky.

Iné priority – iná výška opätku

Pred pôrodom považovalo až 20% žien za základ svojho outfitu topánky na vysokom opätku. Po tom ako sa stali mamami nosia vysoké opätky iba 3% žien. Zmena nastáva i v štýle obliekania. Preferovaná je skôr pohodlná a ležérna móda, prednosť má funkčnosť pred módnosťou.

Nie je čas na detaily

Pri vychádzke na detské ihrisko až 14% mamičiek uvádza, že si vyberú prvý outfit, ktorý nájdu a je aspoň trochu čistý. Viac ako polovicu (53%) mamičiek zaujíma hlavne celková pohodlnosť a funkčnosť oblečenia. Iba štvrtina opýtaných (25%) si dáva záležať aj na tom, či je ich outfit štýlový a podľa najnovších trendov.

 

Pokles záujmu o nakupovanie

Zvyčajne sú ženy spájané s emotívnym nakupovaním. U mamičiek sa však nakupovanie trochu mení. Hoci sú zvyčajne v rodine zodpovedné za nakupovanie práve ženy, po narodení detí sa ich nákupy menia na racionálne. A ako to majú s nakupovaním slovenské mamičky? 64% žien z prieskumu si občas kúpi niečo pekné, hoci sa nepovažujú za nákupné maniačky, 14% opýtaných stále považuje nakupovanie za svoju vášeň a 7% mamičiek nakupovanie vyslovene neznáša. 15% opýtaných žien v prieskum berie pri nakupovaní ohľad aj na ekológiu a uprednostňujú preto udržateľné značky.

Aký darček od partnera poteší?

64% opýtaných žien v prieskume uviedlo, že najlepším darčekom od partnera je romantická večera pre dvoch, tzn. bez detí.19% opýtaných neodmietne ako darček fľašu vína a 14% poteší najviac nákupný poukaz do obľúbeného e-shopu s obuvou.

Najčastejšie mama oblečenie

Ako už bolo vyššie spomínané, pohodlie je pre slovenské mamičky veľmi dôležité, a preto až 59% žien si najčastejšie oblieka legíny, tričko a pohodlné tenisky. Štvrtina opýtaných (25%) preferuje udržateľné značky. 14% spomedzi opýtaných mamičiek neustále sleduje módne trendy a 2% dokonca trávia celý deň v pyžame.

Dôležité je aj to, čo si myslia druhí

V prieskume sa až 41% mamičiek vyjadrilo tak, že im záleží na tom, čo si myslia druhí a ani v úlohe matky sa nechcú vzdať pekného oblečenia. Avšak až 35% žien uviedlo, že hoci predstierajú, že im je to jedno, v skutočnosti ich trápi, že nemajú na seba čas. 12% žien v prieskume uviedlo, že ich názor druhých nezaujíma a je pre ne dôležité iba to, či je móda udržateľná. 11% z opýtaných žien je natoľko unavených, že im je móda ukradnutá.

Kompletné výsledky prieskumu, vrátane grafov, vyjadrení slovenských blogeriek a komentárov mamičiek nájdete na stránke eObuv.sk.

 

 

 

 

Komentáre sú vypnuté, ale trackbacks a pingbacks nie.