Reklamy manipulátorky
Reklama je všade a sme ňou zahltení. Bilboardy, letáky, televízia alebo rádio považujú reklamu za základný stavebný kameň svojej existencie a preto niet pochýb o tom, že tak paradoxne patria medzi napočúvanejšie a najsledovanejšie.
3 reklamné ťahy
Prvý krok reklamy je informovať príjemcu ,teda vás, ako potenciálneho zákazníka o niečom, čo vám chce ponúknuť a dať do pozornosti. V druhej fáze vás chce niečím zaujať a motivovať. Posledná tretia fáza, nazývaná aj „aktivizačná“, vás vyzve ku kúpe produktu alebo služby. Pekne postupne po týchto troch krôčikoch ste len ďalšou obeťou marketingu.
„Brainwashing“
Brainwashing je spôsob, ako vás reklama ovplyvní na základe vašich osobnostných charakteristík. Naozajstný reklamný odborník je odborníkom vtedy, ak sa dokáže orientovať v schopnostiach , temperamente a osobnostných vlastnostiach skupiny cieľových zákazníkov na základe čoho dokáže manipulovať inštinktami a emóciami. Dokonalá manipulácia , ktorej je len veľmi ťažké sa ubrániť.
Ohrozené skupiny
K najviac ohrozeným skupinám ľudí ovplyvnených reklamou patria najmä starší ľudia a deti. Hlavne tieto kategórie ľudí disponujú veľkou dôverčivosťou, čo je pre marketingových expertov veľmi dobrá možnosť ako si slušne zarobiť. Hovorí sa že naozaj dobré výrobky a služby reklamu nepotrebujú. Možno na tom kúsok pravdy je.
Napísala: Lucia Šariková
FOTO: freedigitalphotos.net