X

S týmito radami to na pracovnom pohovore určite zvládnete

Je dokázané, že až 90 % dojmu si tvoria ľudia počas prvých 4 minút rozhovoru. To, aký prvý dojem urobíte, závisí len od vás. Rozhodujúce faktory sú napríklad váš výzor, ale hlavne vaše gestá a celkové pôsobenie. To, ako vojdete do miestnosti, ako podávate ruku, kedy si sadáte a akým spôsobom odchádzate, teda môže zaručiť váš úspech v prípade, že ste sa držali týchto malých rád.

 

Príchod

Dbajte o to, aby ste vyzerali čo najsebavedomejšie. Už hneď po príchode na určené miesto musíte vzbudzovať dojem, že si veríte a že vám takéto situácie, keď neviete dopredu, čo vás čaká, nerobia žiadny problém. Pokiaľ sa ocitnete niekde na recepcii a máte možnosť si zložiť kabát a ďalšie veci, ktoré v túto chvíľu určite nebudete potrebovať, tak to urobte. Inak budete pôsobiť veľmi nemotorne a sústrediť sa budete na nepodstatné veci. Sebavedome čakajte, kým vás nezavolajú dnu. Sebavedome znamená, že ostaňte radšej stáť, prípadne si dajte ruky za chrbát, čo je tiež vhodné a primerané gesto. Hneď ako budete počuť svoje meno, neváhajte ani chvíľu a vykročte ku dverám. Pokúste sa nezaváhať, aj keď je to nepríjemné a zvláštne – nevedieť, kam sa vôbec dostanete a koho uvidíte. Smelo podajte svoju vystretú ruku človeku, ktorý s vami bude viesť pohovor. Opätujte mu primeraný stisk a počkajte, aby on rozhodol o jeho dĺžke. Predstavte sa a pozdravte.

 

Sedenie

Dajte si pozor, aby ste nesedeli osobe, s ktorou pohovor prebieha, oproti. Najlepší je približne 45-stupňový uhol. Je to preto, aby ste sa necítili podradne či ako človek, ktorý spravil niečo zlé a teraz je „na koberčeku“. Ovládajte svoju gestikuláciu. Mocní, vzdelaní a inteligentní ľudia využívajú skôr dar reči a gestá minimalizujú. Najviac vám pomôže, ak si budete všímať reč tela toho druhého a prirodzene sa prispôsobíte. Držte si primeraný odstup, pretože nie je vhodné sa približovať k osobe, ktorú nepoznáme, či k osobe staršej alebo mladšej, ako sme my sami.

 

Odchod

Tak, a máte to konečne za sebou! Pokojne si zbaľte svoje dokumenty, odložte ich do tašky. Vstaňte zo stoličky a následne si opäť podajte ruky. Pozdravte sa a pri odchode dvere zavrite, ak boli zavreté.  Vedzte, že počas toho, ako odchádzate a nepozeráte sa, si vás premeriavajú od hlavy po päty. Preto je dobré, aby najmä páni mali vždy čisté topánky a dámy, vy sa ešte pred odchodom z dverí raz otočte a usmejte, aby si pamätali váš pekný úsmev a nie pozadie, ktoré im určite neunikne.

FOTO: pexels.com