Pokazená dovolenka? Žiadajte si náhradu.
Stalo sa vám niekedy, že ste sa na letnú dovolenku tešili až tak že vás konečný stav destinácie, hotela alebo služieb prekvapivo sklamal, a vy ste boli nanajvýš zhrození? Potom už viete, že nie je dobré, nechávať nič na náhodu a v takýchto prípadoch, by ste sa mali pri najmenšom sťažovať. Aký je postup a ako preukázať že vaša dovolenka ani zďaleka nesplnila to čo mala, vám ukážeme v nasledujúcom článku.
Najčastejšie sťažnosti
Či už cestujete lietadlom, autom alebo autobusom, spôsob prepravy je vašou voľbou. Minimálny počet sťažností smeruje na prepravu lietadlom, pričom maximálne sťažnosti sú orientované najmä na prepravu autobusom. Jedná sa predovšetkým o čakaciu dobu, nespokojnosť s prestávkami alebo vybavením autobusu.
Uveďme si príklad. Ak sa v základnej zmluve cestovnej kancelárie píše, že máte cestovať klimatizovaným luxusným autobusom s wc a automatom, a vy nakoniec cestujete starým autobusom, ktorý ani zďaleka nie je luxusný a nedisponuje ani wc, je to dôvod na sťažnosť.
Najlepšia prevencia
Je preto potrebné, aby ste si pred dovolenkou presvietili všetky zmluvy a materiály CK, v ktorých sa píše o detailoch vašej dovolenky. Taktiež je potrebné si nespokojnosť zdokumentovať a to najlepšie fotografiami. Tie by vám mali slúžiť ako preukázateľný dôkaz toho že CK nesplnila to čo sľúbila.
Tak ako v prípade autobusu , je potrebné vašu nespokojnosť dokumentovať aj v prípade ostatných vecí. Či už sa jedná o nespokojnosť s klimatizáciou alebo vybavením izieb, nespokojnosť s personálom aj jeho prístupom, so stravou, službami hotela alebo transferom, ak chcete niečo dokázať musíte to aj preukázať.
Možná doba sťažnosti
Sťažnosť smerovanú na CK je potrebné iniciovať do 3 mesiacov od skončenia vašej dovolenky. Po presiahnutí tejto doby, strácate nárok akýmkoľvek smerom sťažnosť uplatniť. Je preto dobré, ak spíšete písomnú sťažnosť spolu s priloženými fotografiami, prípadne dotazníkom s podpismi ostatných cestujúcich a inými materiálmi, čo najskôr, po ukončení zájazdu. Sťažnosť je potrebné smerovať priamo na sídlo CK .
Potom už len ostáva čakať, aká bude odpoveď. Niektoré CK ponúkajú nespokojným zákazníkom finančnú náhradu alebo náhrady vo forme zliav. Iné sú zase voči klientom bezohľadné, a je ťažké niečo sťažnosťou dosiahnuť. Nespokojnosť však normálna nie je a preto ju smerujte na CK. Patrí to medzi vaše práva a to najmä v prípade, ak CK nesplnila to, čo skutočne sľúbila a zaručila.
Napísala: Lucia Šariková
FOTO : freedigitalphotos.net