Podnikateľské pojmy plné výhod.
Pri podnikaní je znalosť tým najlepším spôsobom, ako si zabezpečiť plynulý vstup do sveta podnikania. Pri začiatkoch podnikania sú dôležité určité faktory, ktoré vaše ciele môžu ovplyvňovať po dlhú dobu. Preto je dobré poznať celé okolie vašej firmy do hĺbky. Taktiež je dobré poznať veci, ktoré vám môžu celý priebeh uľahčiť alebo vás informovať o veciach, ktoré by ste sa inak ani nedozvedeli. Poďme si teda určité pojmy predstaviť.
Prehľad je základom
Na to, aby ste sa úspešne mohli predstaviť vo svete podnikania je potrebné uskutočniť prieskum trhu. Prieskum zameraný nielen na samotného zákazníka, ktorý bude konečným spotrebiteľom vašej produkcie, ale prieskum samotného trhu a konkurenčného prostredia. Pri prieskume zameranom na zákazníka je proces asi nasledovný. Vytvoriť anketu, dotazník prípadne nejaké hlasovanie a zahrnúť tam také otázky, body, ktoré vám dajú odpovede na stav, či sa zameriavate na správny segment. Ak však ide o prieskum trhu, ako taký vplýva naň mnoho faktorov. Prvým z vášho prostredia sú:
- zdroje, ktoré máte k dispozícii. Aj na základe nich si určujete, aké manévre si na trhu môžete dovoliť. Myslia sa tým schopnosti vášho podniku jeho flexibilita, kvalifikácia pracovníkov a hmotné a nehmotné zdroje podniku. Externé zdroje sú len ťažko ovplyvniteľné. Politické, ekonomické, sociálne či ekologické faktory vám vytvárajú obraz o možnostiach, ktoré máte. Politická stabilita, životná úroveň, inflácia. To všetko vás môže v rozhodovaní ovplyvniť.
- konkurencia vám určuje podiel na trhu, ktorý môžete, no aj nemusíte mať
- ak sa vás týka dodávateľská aktivita. Upriamte pozornosť na platby schopnosť dodávateľa a kvalitu jeho služieb. Táto položka stojí za prieskum rovnako ako ostatné.
Vytváranie a sledovanie si podnikateľského prostredia sa netýka iba začiatkov podnikania, ale aj stabilných firiem. Vytváranie SWOT analýz taktiež môže odhaliť či sú vaše silné stránky naozaj tými silnými a či v porovnaní s konkurenciou nie sú iba priemernou službou.
Na základe prieskumu trhu si tvoríte, ako podnikateľský subjekt svoju vlastnú, vhodnú stratégiu a určujete taktiku. Netreba preto nič podceňovať.
Predaj firiem s DPH registráciou
Nič zložité. Stačí pochopiť, že ide o predaj už existujúcej sro s DPH, ktorá je pravidelným platcom dane z pridanej hodnoty, teda DPH. Prečo by si človek kupoval už existujúcu firmu? Dôvod je jednoduchý, pretože tak predíde dlhým čakacím lehotám na schvaľovanie. Čakacie lehoty pri zakladaní nového podniku, firmy sú často beh na dlhé trate. Od vybavovačiek, aby ste vôbec žiadosť mohli zaslať cez vypracovanie podnikateľského zámeru až po pohovor s daňovým úradom. 60 dní práce (plus-mínus), ktorá vlastne ani nemusí byť užitočná, pretože k schváleniu vašej žiadosti ani nemusí prísť. Firmy sú riadne zapísané v registri a majú pridelené svoje IČO. Pri kupovaní takejto firmy si však treba dávať obrovský pozor. Veci, ktoré sú jej výhodou sa môžu stať aj jej nevýhodami.
Čo je teda výhodou a načo si zároveň dávať pozor:
– sú zapísané v obchodnom registri = IČO
– základné ímanie majú riadne splatené v plnom rozsahu
– nemajú žiadne záväzky ani pohľadávky
– nenesú zo sebou žiadnu trestnú minulosť
– dokumenty, ktoré potrebujete sú pripravené, ako v elektronickej tak i v papierovej forme
Veľkou výhodou je taktiež vyhnutie sa poplatku zábezpeky na DPH. Kúpa takejto firmy vám teda ušetrí čas a vy už 24hodín po podpise zmluvy a potvrdení dokumentov môžete vykonávať svoju činnosť.
Možno ste nikdy o tomto pojme nepočuli, no v podnikaní a špeciálne v určitých oblastiach sa používa slovné spojenie „predaj váh“. Nie, tento krát nehovoríme o predaji právomocí a nejakých právnych zaťaženiach, ale o reálnych váhach, ktoré podniky používajú pri svojej činnosti. Možno sa to drvivej väčšiny netýka, no rozhodol som sa sem tento pojem zahrnúť aspoň okrajovo.
Pri predaji váh alebo ich nákupe z vašej pozície je potrebné si na predajcov posvietiť. Nie, každý predajca váh, meradiel ma na túto službu licenciu. Pokiaľ sa dostanete do situácie, že viete zohnať váhu bez „papierov“ za nižšiu cenu, okamžite to vypusťte. Za vzniknuté problémy to do budúcna určite nestojí. Certifikát je to jediné, čo vám môže zaručiť správnosť vážiaceho systému. Ak váhu kupujete od firmy, ktorá má certifikát a je teda licencovaná môžete sa spoľahnúť aj na pravidelný servis či kalibráciu. Rovnako vystavenie potrebných dokladov a osvedčení a samozrejme úradné potvrdenie o evidencii meradla.
Zdar podnikaniu.
Reklamný článok
FOTO: pexels.com
Komentáre sú vypnuté, ale trackbacks a pingbacks nie.