Hľadáte kanceláriu na prenájom v Bratislave? Toto by ste pri jej výbere mali zohľadniť
Bratislava sa stáva čoraz lákavejšou adresou firiem – či už slovenských, alebo zahraničných. Môže za to jej skvelá lokalita aj to, že patrí medzi najrýchlejšie sa rozvíjajúce mestá strednej Európy. Vďaka tomu pribúdajú nielen nové obytné štvrte, ale aj administratívne budovy s tisíckami metrov štvorcových kancelárií. Ako si však vybrať tú, ktorá vám bude najviac vyhovovať?
Kancelárie vyberajte podľa účelu podnikania
Lokalita – tá je jedným z najdôležitejších aspektov pri výbere nových priestorov pre firmu. Univerzálna kancelária, ktorá by vyhovovala všetkým však neexistuje. Na čo sa teda sústrediť? Ak podnikáte v logistike a denne prepravíte desiatky ton tovaru, hľadať administratívne priestory pre svoju firmu v centre Bratislavy nie je najlepším riešením. V takomto prípade je dôležitá blízkosť hlavných ťahov, skladovacích priestorov a prístup pre nákladné vozidlá.
Lokalita však tiež pomáha zvyšovať prestíž spoločnosti, preto mnoho spoločností, ktoré nepotrebujú skladové priestory, chcú sídliť čo najbližšie centru. V tom prípade je však potrebné pripraviť sa na vyššie ceny. Riešením môže byť aj kancelária v priemyselnej či okrajovej časti, vtedy sa však zamerajte na vybavenosť miesta – či je v blízkosti reštaurácia, obchod, park.
Sme rýchlo rastúca firma, čo teraz?
Pri hľadaní vhodných priestorov je zásadná aj veľkosť kancelárie. Čo robiť však vtedy, keď „teraz je nás iba 20, no sme rýchlo rastúca firma a budúci rok očakávame, že nás bude 50?“ Riešením je prenajať si už teraz väčšie priestory a postupne ich zapĺňať. To však nie je veľmi ekonomicky výhodné. Ďalšou možnosťou je dohodnúť sa s majiteľom nehnuteľnosti, že po určitom čase si vymeníte priestor za väčší v tej istej, resp. inej budove rovnakého vlastníka. Prípadne si po vzájomnej dohode upravíte dispozičné riešenie kancelárie. Toto sú však situácie, kvôli ktorým sa oplatí obrátiť na odborníka, ktorý dôverne pozná situáciu na realitnom trhu v Bratislave a poradí vám najlepšie východisko z vašej situácie.
Neváhajte využiť služby odborníka
Dôkladne zmapovať a poznať reálie bratislavského trhu s administratívnymi priestormi trvá prinajmenšom mesiace. Väčšina firiem však toľko času nemá, kanceláriu potrebujú čo najskôr, ideálne hneď. Čo robiť v takýchto prípadoch? Môžete sa riadiť intuitívne a prenajať si kanceláriu sami, alebo sa obrátiť na špecialistov, ktorí vám s tým pomôžu. V druhom prípade je riziko toho, že vám nové priestory nebudú vyhovovať alebo budete mať zbytočne vysoké náklady výrazne nižšie. Medzi najuznávanejšie firmy na bratislavskom realitnom trhu patrí aj spoločnosť JLL, ktorá vás prevedie celým procesom prenájmu kancelárie – od samotného výberu priestoru cez vyjednanie najlepších podmienok zmluvy až po úpravu kancelárie na mieru.
Ak chcete využiť jej viac ako desaťročné skúsenosti alebo zistiť viac, navštívte internetovú stránku www.volnekancelarie.sk. Tu nájdete i prehľadnú mapu voľných administratívnych priestorov v Bratislave.
Reklamný článok
FOTO: pexels.com
Komentáre sú vypnuté, ale trackbacks a pingbacks nie.