Prvé príznaky
Vojdete do obchodu a prvé čo zbadáte sú žlté nápisy s výrazne podivne nízkymi cenami a kôpky žien usporiadaných v tlupách a prehrabávajúcich sa medzi obrovskými hŕbami oblečenia.
V Afrike sa obdobie hojnosti nazýva aj obdobím dažďa, tu u nás sa nazýva“ Výpredaje“. Pocity nutkania kúpiť si niečo za lákavo nízku cenu trápia väčšinu z nás. Je to však nutné?
Ako sa chrániť?
Väčšinu vecí ktoré si kupujeme vo výpredajoch využijeme vo väčšej miere len pár krát, v tom lepšom prípade viackrát. Pravdou však je, že je dobré rozlišovať dve veci a to nutnosť a márnotratnosť. Nenechajte sa zmiasť žltými a červenými tabuľkami, nápismi a transparentmi. Práve v tomto momente ste len ďalšími obeťami marketingu.
Veci ktoré sú vo výpredajoch, sú zvyčajne veci, ktoré sa ťažko predajú. Je dobré kúpiť si niečo na seba a je dobré sa občas obdariť. Urobte si však čas vyhradený na nákupy, ktorý nebude každodennou rutinou. Len tak sa vyhnete tejto nákupnej chorobe, ktorá je v dnešnej dobe skôr psychickou poruchou.
Napísala: Lucia Šariková
FOTO: freedigitalphotos.net